تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا

تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا

تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا

شاید بپرسید وضعیت بازار لوازم خانگی در روزهای کرونایی و با وجود تحریم همزمان با برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی چگونه بود؟ در حالی که اعمال محدودیت‌های کرونایی، برگزاری بسیاری از نمایشگاه را لغو و آنها را به حالت بلاتکلیفی درآورد، نمایشگاه لوازم خانگی به همت انجمن صنعت لوازم خانگی دچار چنین سرنوشتی نشد. تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا در اینجا آمده است.

چنان‌که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این نمایشگاه طی روزهای یازدهم تا چهاردهم آذر ماه برگزار شود، بازه‌ای که دقیقاً با چهار روز پایانی تعطیلی دو هفته‌ای تهران همزمان می‌شد و این انجمن هم چاره‌ای جز تعطیلی نمایشگاه نداشت. در حالی که برخی گمانه‌ها از لغو نمایشگاه صنعت لوازم خانگی در سال جاری داشت، اما انجمن مربوطه موفق شد طی روزهای پنجم تا هشتم دی، با حضور ۱۷۶ شرکت داخلی این نمایشگاه را برگزار کند.

بازار لوازم خانگی نباید با سهل‌انگاری مدیریت شود

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در حاشیه بیستمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی دربارۀ تأثیر شیوع بیماری کرونا بر صنعت لوازم خانگی، به «تصلا» گفت: به هر حال شیوع بیماری کرونا کل اقتصاد دنیا و صنایع جهان را درگیر خود ساخته است. قاعدتاً وضعیت بازار لوازم خانگی هم از این امر مستثنی نیست و در یک سال اخیر متأثر از پاندمی کووید-۱۹ به فعالیت خود ادامه داد.

تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا
تحلیل وضعیت بازار لوازم خانگی در دورۀ تحریم و کرونا

توسعه ی صنعت لوازم خانگی

علیرضا محمدی‌دانیالی ادامه داد: به‌رغم اوج ‌گیری این بیماری در کشور، و تمام تحریم‌هایی که ترامپ علیه اقتصاد ایران وضع کرده، صنعتگران بزرگ ما، به‌ویژه در حوزۀ لوازم خانگی پای تمام این مشکلات ایستادند و خوشبختانه ضمن حفظ این صنعت، توسعۀ آن را هم محقق ساختند.

او با اشاره به پیشرفت تولیدکنندگان در دورۀ تحریم و کرونا، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال به عینه مشاهده کردیم که بسیاری از برندها در همۀ زمینه‌ها اعم از کیفیت، طراحی، فروش، خدمات و … پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌اند تا مصرف‌کنندۀ ایرانی احساس کمبود نکند.

انجمن صدای رسای تولیدکنندگان

وی دربارۀ علت پیگیری سرسختانه انجمن برای برگزاری بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی توضیح داد: بیش از ۲۵۰ شرکت تولیدی عضو انجمن صنایع لوازم خانگی هستند. این شرکت‌ها ۸۵ درصد از سهم بازار لوازم خانگی را تحت پوشش قرار داده‌اند. بر این اساس انجمن تلاش می‌کند صدای رسا و گویای تولیدکنندگان و فعالان این حوزه باشد.

این فعال صنفی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ اقتصاد [غیرنفتی] کشور است و در ضمن بزرگ‌ترین انجمن ملی- صنعتی در ایران شناخته می‌شود.

دانیالی در پایان خاطرنشان کرد: گذشته از همۀ مواردی که به آن اشاره شد، وضعیت بازار لوازم خانگی تأثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم دارد و نباید با سهل‌انگاری آن را مدیریت کرد.

منبع: ghatreh

سوالی دارید؟