دیانامگ

راهنمای جامع خرید آون توستر

راهنمای جامع خرید آون توستر

در گذشته از آون توستر، بیش تر برای وعده صبحانه استفاده می شد. از این دستگاه ها برای برشته کردن تکه های نان بهره می بردند، اما امروزه با گسترش قابلیت ها و ایجاد کاربرد های جدید در انواع آن ها، استفاده از آن تنها محدود به وعده صبحانه نخواهد شد. برای استفاده ای بهتر از این محصولات، باید در حین خرید آون توستر برای خانه خود به برخی پارامتر دقت کنید. همچنین باید برخی برند های این محصولات را بشناسید. در سایت دیانا کالا با این اطلاعات مهم آشنا می شوید.

آون توستر

آشنایی با انواع مختلف آون توستر

برای خرید آون توستر، باید با انواع آن ها آشنا شوید. این لوازم خانگی در دو نوع توستر های معمولی و آون توستر در بازار ها موجود هستند:

توستر های معمولی: این توستر ها استفاده های محدودی دارند. انواع آن ها از یک دهانه ساده و معمولی ساخته می شوند و می توان در آن انواع نان های تست، نان فانتزی و… را برشته و گرم کرد. این دستگاه با تابش مستقیم گرما به نان این فرایند را صورت می دهد. اگر به یک وسیله برای گرم کردن نان صبحانه خود نیاز دارید، این توستر های معمولی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

آو‌ن توستر ها: آون توستر ها، مدلی مینیاتوری از فر هستند که استفاده های بسیاری از آن ها می شود. برای داغ کردن غذا ها، باز شدن پنیر پیتزا و… از این آون توستر ها استفاده می شود. خرید آون توستر برای خانه های پرجمعیتی که مرتبا نیاز به گرم کردن غذا دارند، بسیار توصیه می شود. در این دستگاه ایجاد گرما به وسیله المنت ها و یا فن صورت می گیرد.

نکات طلایی خرید آون توستر

در ادامه این مقاله از سایت… پاسخی به ابهامات خریداران توستر آون توستر می پردازیم و ویژگی هایی که یک دستگاه آون توستر خوب و کاربردی دارد را بررسی می کنیم:

در نظر گرفتن اندازه و ابعاد آون توستر

به سایز و اندازه آو‌ن توستر خود توجه کنید! اگر بخواهید آن را روی کابینت ها قرار دهید، یا آن را درون کار تعبیه کنید و… باید حتما فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن را در منزل داشته باشید. البته نباید به خرید یک مدل کوچک از این محصولات بپردازید. چرا که کارایی انواع کوچک تر این محصولات بسیار کم تر است و در زمانی که میهمانان زیادی دارید و باید حجم بیش تری غذا آماده کنید، نمی توانید آن ها را به کار برید. پس با توجه به اندازه ظروف مخصوص به فر خود و تعداد افرادی که برای آن ها به طبخ غذا می پردازید، توجه کنید و سپس به خرید آون توستر بپردازید.

توان مصرفی آون توستر را در نظر بگیرید.

توان و قدرت حرارتی دستگاه، نشان دهنده میزان انرژی است که آون توستر برای کارایی خود صرف می کند. میزان تامین گرمای المنت های دستگاه را با توجه به توان آن می توانید مشخص کنید. توان مناسب این دستگاه ها باید بین 1200 و 1800 باشد. همچنین تعداد المنت های دستگاه را نیز در نظر گرفته و توان را بین المنت های آن تقسیم کنید. برخی از آون توستر ها دو المنت دارند و برخی دیگر 4 المنت دارند که در قسمت های پایینی و بالایی آن تعبیه می شوند.

نوع استفاده خود از آون توستر را مشخص کنید.

انتظارات خود از دستگاه را در حین خرید آون توستر در نظر بگیرید. آیا می خواهید، پیتزا و غذا های فست فودی را در آن آماده کنید، اگر به طبخ شیرینی جات علاقه دارید، باید از انواع حرفه ای تر این دستگاه ها به انتخاب و خرید بپردازید. اما اگر استفاده شما محدود به گرم کردن غذا و یا برشته کردن نان باشد، انواع معمولی آن نیز برای شما کاربردی خواهد بود.

توجه به وجود قابلیت جوجه گردان

اگر می خواهید، یک مرغ درسته را هر از چندگاهی، در دستگاه آون توستر خود بپزید و کبابی کنید، بهتر است که به وجود این قابلیت در آن توجه داشته باشید! دستگاه های آون توستری که این قابلیت را دارا می باشند، معمولا حجم و ابعاد بیش تر و بزرگ تری نیز دارند که یک مرغ درسته را در خود جای می دهند.

توجه به محدوده دمایی در حین خرید آون توستر

آون توستر ها میزان دمای مشخصی را ایجاد می کنند. توجه به حداکثر دمایی که آون توستر ایجاد می کند، یکی از مهم ترین ها است. این حداکثر دما در هر برند و مدل آون توستر متفاوت خواهد بود. همچنین میزان دمایی که دستگاه ایجاد می کند، به نوع کاربردی که برای شما خواهد داشت نیز مربوط می شود. چرا که هر غذایی در یک بازه دمایی طبخ می شود.

قابلیت تنظیم برنامه های پخت غذایی

وجود برخی تنظیمات پیش فرض در آون توستر ها یک امتیاز محسوب می شود. پس در حین خرید آون تو‌ستر، قابلیت تنظیم دما و مدت زمان پخت مخصوص به شیرینی ها، گوشت، تست کردن نان، پخت پیتزا و… را در نظر بگیرید. هر چه این قابلیت ها بیش تر باشد، فرایند آشپزی برای شما ساده تر خواهد بود. برخی از برنامه های پیش فرض مهم که در برخی از مدل های آون توستر وجود دارد، به شرح زیر می باشند:

  • برای پختن غذا ها، المنت های بالایی دستگاه خاموش بوده و حرارت تنها از المنت های پایینی به آن منتقل می شود که کاربردی مشابه با اجاق گاز دارد.
  • برای طبخ غذا هایی مانند پیتزا از حالت تست دستگاه استفاده می شود. در این برنامه پیش فرض، گرما از هر دو المنت بالایی و پایینی به مواد غذایی برخورد می کند.
  • روشن شدن المنت های بالایی نیز برای پخت و آب کردن پنیر پیتزای روی غذا ها به کار می رود.

اهمیت مشخصات فیزیکی آون توستر

در خرید آون توستر باید به درب شیشه ای و نشکن آن دقت کرده و جنس آن را بررسی نمایید. این درب های شیشه ای به شما این امکان را می دهند که در حین پخت غذا آن را به خوبی مشاهده کنید. وجود یک سینی فلزی متصل به درب نیز در آون توستر ها، یکی از موارد کاربردی است. این سینی ها به این صورت طراحی شده اند که می توان آن ها را با باز کردن درب آون توستر، به سمت خود کشاند، بدین ترتیب برای خارج کردن غذا ها و ظروف داغ نیز با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

سینی دوم و زیر سینی نیز می تواند، یکی از مزیت های آون توستر انتخاب شما باشد؛ داشتن پایه و فاصله از کف نیز یکی از مهم ترین نکات خرید آو‌ن توستر است. این پایه ها، از بروز هر گونه برق گرفتگی جلوگیری می کنند. همچنین مانع از نفوذ آب به داخل آون توستر می شوند.

نکات کلی خرید آون توستر

موارد حائز اهمیت در خرید هر لوازم خانگی، به ویژه خرید آون توستر، به شرح زیر می باشند:

  • خرید از فروشگاه های معتبر اینترنتی و یا حضوری که تست کردن دستگاه را برای شما میسر می کنند.
  • توجه به مسئله گارانتی و خدمات پس از فروش در حین خرید آون توستر
  • توجه به طراحی آون توستر انتخابی و مطابقت آن با دیزاین و رنگ بندی به کار رفته در سایر لوازم آشپزخانه
  • توجه به برند های معتبر آون توستر ها؛ برای آگاهی شما از برند های روز دنیا که قابلیت های بسیاری را در بر می گیرند، به ادامه مقاله توجه فرمایید.

آون توستر ناسا الکتریک مدل NS-2046

از مشخصات کلی این آون‌ توستر می ‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • وزن این دستگاه ۱۲ کیلوگرم است.
  • از ظرفیت ۴۵ لیتر برخوردار است.
  • صفحه نمایش ندارد. دارای سه عدد قفسه است. داخل این دستگاه چراغ ندارد.
  • از قابلیت تنظیم حرارت برخوردار است. درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد دارد.
  • از توان مصرفی ۱۸۰۰ وات برخوردار است.
  • دارای ترموستات است.
  • چهار المنت از جنس استیل دارد.
  • دارای قابلیت ‌هایی از قبیل: پخت سریع، پخت ترکیبی، کانوکشن، قابلیت یخ زدایی، گرم نگه داشتن غذا، تنظیم درجه حرارت، تایمر جوجه گردان، خاموش شدن خودکار، است.
  • گریل مخصوص کباب کردن دارد. درب این دستگاه به صورت کشویی باز می ‌شود. یک دستگاه جمع و جور است. غذاها را بسیار خوشمزه آماده می کند. از تکنولوژی منحصر به فردی برخوردار است.
  • انواع غذاها مانند: ماهی، مرغ، استیک، سبزیجات و شیرینی های رنگارنگ را به بهترین شکل طبخ می کند.
  • بدنه ای از جنس ورق استیل محکم دارد. داخل این دستگاه از ورق ضد زنگ است. دارای درب شیشه ای از جنس پریکس و مقاوم در برابر حرارت است.

آو‌ن توستر تامسون مدل TM-OV3600RC

این دستگاه وزن ۱۲ کیلوگرم دارد. در ظرفیت ۴۵ لیتر تولید شده است. سه عدد قفسه دارد. در ارتفاع ۳۳۰ میلی متر ساخته شده است. عمق این دستگاه ۳۵۰ میلی متر است. درجه حرارت این دستگاه حداکثر تا ۲۳۰ درجه سانتی ‌گراد است. دارای جوجه گردان است. زمان سنج دارد. دارای تایمر ۶۰ دقیقه ای است. توان مصرفی این آون ‌توستر ۲۰۰۰ وات است. قابلیت هایی از قبیل: تست کردن، گریل، یخ زدایی، نیز دارد. دارای ۸ حالت پخت است. پنل این دستگاه سه ولوم کنترل دارد. دارای بدنه استیل ضد زنگی است. توری مشبک با روکش کروم دارد. دارای چراغ روشنگر است.سینی چکه روغن دارد. گزینه مناسبی برای پخت انواع غذاها، نان، شیرینی است. چهار المنت از جنس استیل دارد که دو المنت در بالا و دو المنت در پایین دستگاه تعبیه شده است. دارای دسته عایق حرارتی با استحکام بالایی است. طول سیم این دستگاه ۰.۹ سانتی متر است.

خرید آون توستر

آون توستر آکیلس مدل DIPLOMAT

ارتفاع این آون تو‌ستر ۳۴۰ میلی متر است. عمق این دستگاه ۳۳۰ میلی متر است. از وزن ۷.۵ کیلو گرم برخوردار است. دارای ظرفیت ۴ لیتر است. سه قفسه دارد. دارای چراغ داخلی است. از قابلیت تنظیم حرارت در حداکثر ۲۵۰ درجه سانتی گراد برخوردار است. جوجه گردان دارد. دارای تایمر ۶۰ دقیقه ای است. از توان مصرفی ۱۶۰۰ وات برخوردار است. پخت یک دستی برای آماده سازی غذا ها دارد. حرارت را به صورت یکنواخت به تمامی مواد غذایی انتقال می ‌دهد. دارای اقلام همراه مانند: سینی، دستگیره، سیخ جوجه گردان است. پهنای این دستگاه ۴۸۰ میلی متر است. در ابعاد۴۸۰× ۳۴۰ ×۳۴۰ تولید شده است.

آون تو‌ستر گرین هاوس مدل GH-OT2210STST

از مشخصات این آون توستر می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای ارتفاع ۳۶۰ میلی متر است.
  • عمق این دستگاه ۲۸۰ میلی متر است.
  • در وزن ۴.۷ کیلو گرم ساخته شده است.
  • دارای ظرفیت ۲۲ لیتر است.
  • دارای چراغ داخلی می باشد.
  • سیخ جوجه گردان دارد.
  • از قابلیت کانوکشن برخوردار است.
  • المنت در بالا و پایین دستگاه از جنس استیل است.
  • دما را تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم می ‌کند.
  • دارای تایمر ۶۰ دقیقه ای است. سینی پیتزا با رویه لعابی دارد.
  • رنگ بدنه این دستگاه استیل ضد زنگ است. از سینی خرده نان نیز برخوردار می باشد.

آون توستر جنرال لوکس مدل GLT-452

مشخصات این آون ‌توستر عبارت است از:

  • ارتفاع این دستگاه ۳۴۰ میلی متر است.
  • دارای عمق ۳۳۰ میلی متر است.
  • از وزن ۷.۵ کیلو گرم برخوردار است.
  • در ظرفیت ۳۴ لیتر تولید شده است. صفحه نمایش ندارد. یک عدد قفسه دارد.
  • دارای چراغ داخلی است. تنظیم حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد را انجام می ‌دهد. دارای جوجه گردان و تایمر ۶۰ دقیقه ای است. توان مصرفی دستگاه ۲۰۰۰ وات است.
  • زمانی که غذا آماده می ‌شود، زنگ اتمام پخت به صدا در می ‌آید.
  • از چهار المنت قدرتمند از جنس استیل ضدزنگ برخوردار است. دارای پخت یک دستی است. جریان هوای داغ را به صورت یکنواخت به تمامی قسمت های غذا منتقل می کند.
  • دارای کابل ۹۰ سانتی متری است.
  • اقلام همراه این آون‌ توستر عبارت است از: سینی غذا، دستگیره، قفسه، سینی، سیخ جوجه گردان، انبر سیخ.

راهنمای خرید آون توستر

پایان نوشتار

عملکرد ساده و استفاده راحت از دستگاه های آون توستر، یکی از مزیت های مهم این محصولات به شمار می رود. آشپزی ساده با خرید آون توستر برای هر خانه ای مقدور خواهد شد. با خرید یک دستگاه مناسب از برندی معتبر که برخی از آن ها را در این نوشتار از دیانا کالا بر شمردیم، به پخت و پز خود سرعت عملی مناسب ببخشید!

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *