دیانامگ

راهنمای جامع خرید جنس اصل

راهنمای جامع خرید جنس اصل

وقتی صحبت از خرید اقلام آشپزخانه ای می شود، یکی از نکات مهم در حین خرید، توجه به جنس خوب وسایل و محصولات خریداری شده می باشد. اجناس آشپزخانه ای به دو دسته تقسیم می شوند. انواع برقی و انواع غیر برقی. هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای تشخیص جنس اصل این لوازم در هر یک از این دسته ها، نیازمند توجه به برخی موارد هستیم که با هم به بررسی آن ها می پردازیم. با ما در دیانا کالا همراه باشید.

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی

توجه به شماره سریال یکی از راه های تشخیص اجناس اصل

برای تشخیص اجناس اصل لوازم خانگی باید از برخی روش ها استفاده کرد. یکی از مهم ترین آن ها توجه به سریال های درج شده بر روی محصول می باشد. کد ها و سریال های موجود بر روی بسته بندی های محصولات این قابلیت را دارند که با استفاده از آن ها به آزمون خطای کیفیت کالا بپردازید.

برای استفاده از این روش ابتدا باید شماره سریال محصول را به دست آورید. این شماره ها را اغلب بر اساس استاندارد های جهانی مربوطه بر روی بدنه آن ها درج می کنند. توجه کنید که شماره های سریال محصولات خارجی برای هر یک از دستگاه های آن برند، منحصر به فرد است. همچنین در صورتی که شماره سریال بر روی بدنه آن ها درج نشده بود، به خرید آن ها نپردازید. پس از استخراج شماره سریال، آن را بدون هیچ حرف اضافه ای در پس و پیش کد، در گوگل سرچ کنید.

پس از جست و جوی آن در فیلتر های گوگل، سایت های بسیاری پیش روی شما قرار می گیرند. وارد لینک های سایت های دیگر نشوید. به سایت برند مربوط به محصول مربوطه مراجعه کرده و محصول را با نمونه های موجود در سایت تطبیق دهید. اگر چنین مشخصاتی را یافت نکردید، از خرید آن صرف نظر کنید، چرا که جنس اصل نیست! در ادامه به راهنمای خرید برخی از محصولات و لوازم آشپزخانه ای خاص می پردازیم.

خرید یخچال و فریزر اصل

در این مبحث می خواهیم به نحوه خرید یخچال و فریزر از انواع جنس اصل و مرغوب آن بپردازیم. با توجه به نکات زیر شما می توانید یک یخچال با دوام از یک برند معتبر را خریداری کنید.

  • در حین خرید دقت داشته باشید که لزوما وجود لیبل بر روی یخچال و فریزر مورد نظر شما نمی تواند، نشان دهنده ی کیفیت آن ها باشد.
  • حک شدن نام برند آن ها بر روی بدنه شان را نیز نمی توان یک نشانه مطمئن برای اصل بودن این محصولات به شمار آورد. چرا که امروزه به سادگی می توان در این زمینه نیز تقلب کرد.
  • پیش از خرید این محصولات از نمونه های اصل آن ها در وب سایت های مربوطه دیدن کنید و در حین خرید به تعداد طبقات، اندازه و عمق آن ها دقت کرده و با توجه به نمونه های اصلی که در وب سایت مشاهده کردید، به خرید بپردازید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی اصل

متقلبان بسیاری در بازار لوازم خانگی برچسب هایی از برند های معروف ماشین ظرفشویی را بر روی دستگاه های بی کیفیت چینی می چسبانند. به همین سبب مرکز معتبری را برای خرید آن ها برگزینید. همچنین گاها برای اصل نشان دادن این محصولات، بر روی آن ها برچسب هایی از پرچم کشور های برند مربوطه را نیز درج می کنند! وقتی پرچم کشور های خارجی را بر روی محصولات مشاهده کردید، درباره ی آن تحقیق بیش تری کنید، چرا که این یک شگرد اساسی برای فریب مشتریان به شمار می رود!

راهنمای تشخیص ماشین لباسشویی اصل

در حین خرید، یک نوع برند را برای خود مشخص کنید. بهتر است که پیش تر با برند های معتبر لوازم خانگی آشنا شده و محصولات آن ها را ببینید. یک برند را در نظر بگیرید و سپس ویژگی ها و مشخصات آن ها را با نمونه های اصل آن ها مقایسه کنید. برای مثال در این جا به بررسی برند بوش یکی از انواع جنس اصل ماشین های لباسشویی می پردازیم.

این نوع ماشین های لباسشویی برند بوش، در کشور های دیگر نیز مونتاژ می شوند، کیفیت نمونه های مونتاژ شده ی آن ها با سایر انواع آن، تفاوت های چندانی ندارد. به همین سبب نیز در حین خرید به این مورد به عنوان یک اصل برای تشخیص توجه نکنید! برای تشخیص انواع اصل آن ها به کد این محصولات توجه داشته باشید. به طور مثال بر روی آن ها کد WAYH8790GBدرج شده است.

  • حرف w موجود بر روی آن، در واقع کد استاندارد محصولات بوش است.
  • حرف A: نشان دهنده ی ماشین لباس شویی های با عمق 60 سانتی متر است.
  • حرف L: نشان دهنده درب از جلوی محصولات است با عمق 45 سانتی متر است.
  • حرف O: مخصوص لباس شویی های درب از بالای بوش است.
  • S,W,V نشان دهنده محصولات سال 2019 هستند.
  • وجود حرف H در این کد ها نشان دهنده امکان اتصال دستگاه به اینترنت را دارد.

در حین خرید این محصولات دقت کنید که کالا های تقلبی فاقد لوازم جانبی هستند. همچنین رنگ بدنه جنس اصل ماشین های لباسشویی بهتر است و بسته بندی های آن ها نیز کامل تر می باشد.

راهنمای خرید جاروبرقی های اصل

در بین انواع محصولات و لوازم خانگی، برند بوش از همه بیش تر به فیک تبدیل می شود. در رده دوم تقلب در این محصولات، برند فیلیپس قرار می گیرد. یکی از نشانه های اجناس اصل، هولوگرام های درج شده بر روی آن ها می باشد. اجناس تقلبی فاقد این هولوگرام ها می باشند. همچنین ظرافت و زیبایی نمونه های اصلی این محصولات کاملا تفاوت آن ها را با نمونه های فیک آشکار می سازد.

انواع اصلی این محصولات دارای بسته بندی های چاپ شده با کیفیت بالایی نیز می باشند. رنگ های به کار برده شده در بسته بندی های چاپ شده آن ها بسیار زیبا تر هستند. وجود برچسب اورجینال بر روی بسته بندی های آن ها نیز می تواند کمک کننده باشد.

تشخیص جاروبرقی اصل

تشخیص انواع کولرگازی اصل

یکی از برند هایی که از آن، محصولات فیک بسیاری زده شده است، کولر های گازی اجنرال می باشند. جنس اصل این کولر ها نیازی به اینورتر ندارد، اگر در حین خرید فروشنده شده را ترغیب به خرید اینتورتر کرد، بدانید که محصول اصل نیست. چون جنس اصل این مدل کولر ها اغلب قدرت و توان موتوری خوبی دارند. همچنین در بازار ها برخی از کولر های گازی را با برند بوش ارائه می دهند. جالب است، بدانید که شرکت بوش تا کنون هیچ گونه کولر گازی را روانه بازار های خرید و فروش نکرده است و هر کولری با این برند بدون شک تقلبی است!

نکاتی در رابطه با حک برند های محصولات بر بدنه

هر حکی بر روی بدنه نمی تواند نشان دهنده اصل بودن محصول باشد. یکی از نکاتی که باید در حین خرید توجه کنید، نحوه حک برند ها و شعار هایی بر روی آن ها است. برخی از محصولات تقلبی دارای حک هایی بر روی بدنه هستند که در اطراف آن ها نیز خط و خش های بسیاری نیز موجود می باشد. هیچ برندی برای حک نام خود بر روی محصول، بدنه آن را خط خطی نمی کند! همچنین گاها نیز بر روی آن ها شعار هایی مخصوص به کمپانی های دیگر درج می شود.

کدام شرکت یا کمپانی از شعار های تبلیغاتی برند های دیگر استفاده می کند؟ خب پس می توان نتیجه گرفت که چنین کالایی با چنین محتوای تبلیغاتی طبیعتا تقلبی است. در کنار حک نام و برند محصولات، اغلب کد های آن ها را نیز درج می کنند، به همین سبب عدم وجود کد های محصولات در کنار سایر مشخصات می تواند، نشان دهنده عدم مرغوبیت آن ها می باشد.

جز موارد یاد شده، گاها مشاهده می شود که اجناس تقلبی را در کارتن و بسته بندی های اجناس اصلی بسته بندی می کنند. پس در حین خرید به کارتن های آن ها اکتفا نکنید، چرا که کارتن ها می توانند، از انواع اصلی برداشته شده و برای محصولات کپی و فیک استفاده شوند.

تشخیص انواع قابلمه اصل

برای تشخیص جنس اصل قابلمه باید به برخی از ویژگی های آن ها توجه کنید. در وهله اول وزن آن ها است که اهمیت دارد. درب آن ها نیز باید حتما پیرکس باشند تا از اعتبار برند مربوطه اطمینان حاصل کنید. به کیفیت یراق آلات به کار رفته در آن ها نیز دقت لازم را مبذول داشته باشید. در حین استفاده از آن ها نیز، توجه به نحوه پخت غذا ها در این ظروف می تواند در تشخیص اجناس اصلی از تقلبی کمک کننده باشد.

تشخیص قابلمه اصل

سخن پایانی…

در این مقاله در تلاش بودیم که شما را با دنیای پیچیده انواع لوازم خانگی آشنا سازیم. این نوع محصولات برای اندکی سود متقلبان گاها کپی شده و با نمونه های نامرغوبی روانه بازار های خرید و فروش کالاهای خانگی می شوند. ضعف در سیستم کنترل بازار، سودجویی فروشندگان و علاقه مشتریان به خرید اجناس ارزانتر، دست به دست هم می دهند تا در نهایت تشخیص و تمایز بین این اقلام فیک با جنس اصل هر برندی، کار دشواری گردد. در این مقاله از سایت دیانا کالا با برخی نکات که به شما در خرید اجناس مرغوب کمک می کنند، آشنا شدید.

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *