دیانامگ

طرز استفاده صحیح از قابلمه گرانیتی

طرز استفاده صحیح از قابلمه های گرانیتی

برای پخت و پز انواع غذا هایی که در وعده های غذایی ناهار و شام سرو می شوند، نیاز است که از انواع قابلمه های با کیفیتی استفاده شود که هم کیفیت غذا ها را حفظ کنند و هم سبب خوشمزه تر شدن غذا های شما می شوند. انواع قابلمه شیک گرانیتی در سال های اخیر فروش بسیار بالایی داشته اند. شما می توانید، هر مدل غذایی را در انواع قابلمه گرانیتی طبخ کنید. مزه و طعم خوراک هایی که در این ظروف می پزید، بسیار عالی خواهد بود. با ما در دیانا کالا همراه باشید.

سرویس قابلمه گرانیتی

نکات مهم در اولین استفاده از قابلمه گرانیتی

اگرچه جنس این نوع قابلمه ها بسیار مرغوب و درجه یک است، اما اگر از آن ها به درستی استفاده نشود، می توانند به سادگی از بین بروند و چه بسا عمر کوتاهی نیز داشته باشند. پس نحوه کاربرد انواع قابلمه گرانیتی  را از ابتدا تا آخر با هم بررسی می کنیم. در وهله اول می پردازیم به اولین بار استفاده از این محصولات؛ در ابتدای امر، قابلمه های گرانیتی و مشتقات آن ها را از جعبه خارج کنید و در سینک ظرفشویی قرار دهید و با یک ابر نرم آن ها را شست و شو کنید.

سپس هر یک از آن ها را بر روی حرارت قرار دهید و کمی روغن در آن ها بریزید. وقتی روغن داغ شد، ماهیتابه و یا قابلمه گرانیتی را تکان دهید تا روغن داغ شده به همه قسمت های آن برسد. پس از این که قابلمه شما به طور کامل به روغن آغشته شد، آن را مجددا بشویید و در کابینت های خود قرار دهید و به استفاده رسانید.

نکاتی برای استفاده صحیح از انواع ظروف گرانیتی

  • در حین پخت و پز در انواع قابلمه گرانیتی، باید حرارت و شعله گاز را به میزان متوسطی تنظیم کرد و از حرارت دادن زیاد به ظرف ها خودداری کرد. شعله زیاد به ظرف های شما آسیب می رساند و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • از قاشق های استیل برای پخت و پز و به هم زدن مواد غذایی در حال پخت، استفاده نکنید، چرا که این قاشق ها روکش های گرانیتی این ظروف را از بین برده و به قابلمه های شما آسیب جدی می رسانند. دقت کنید که مناسب ترین قاشق ها برای پخت و پز در انواع قابلمه گرانیتی، انواع قاشق های چوبی و یا قاشق هایی با همان جنس گرانیت می باشند.
  • ظروف گرانیتی قابلیت ترمیم ندارند و به سادگی نمی توان آن ها را برای استفاده مجدد به کار برد. برای پخت و پز از این ظروف استفاده نکنید.
  • قابلمه و ظروف گرانیتی را نباید خالی بر روی شعله گاز و حرارت قرار داد. چرا که به ظرف آسیب وارد می شود. باید حتما آن ها را به همراه اندکی روغن بر روی حرارت قرار داد.
  • شعله آتش و میزان آن را با اندازه این ظرف ها تطابق دهید و هرگز شعله را بیش تر از اندازه قابلمه بلند نکنید، چرا که سبب کدر شدن رنگ آن می شود.
  • برای پخت هر غذایی، حجم مواد غذایی را با ابعاد قابلمه نیز تطبیق دهید.

شست و شوی قابلمه های گرانیتی

یکی از نکات مهم در حین استفاده از این قابلمه های گرانیتی، شست و شوی آن ها می باشد. برای شست و شوی آن ها باید دقت کنید که از ابزار هایی همچون سیم و یا اسکاچ برای شست و شو و نظافت آن ها استفاده نکنید. پودر های خشن را نیز برای شست و شوی آن ها به کار نبرید. چرا که به بافت گرانیتی و ساختار آن ها آسیب می رساند. قابلمه گرانیتی را هرگز نباید با آب سرد شست و شو دهید. چون پوشش داخلی آن را از بین می برد. ظرف های نچسب را هرگز نباید در ماشین ظرفشویی انداخت. این قابلمه های گرانیتی را به گونه ای نگهداری کنید که در کابینت های شما هیچ وسیله ای با کف آن ها تماس نداشته باشد.

پس از شست و شو آن ها را باید با یک دستمال نرم آبگیری کنید. ممکن است، پس از شستن آن ها، لکه های سفیدی بر روی درب قابلمه گرانیتی مشاهده کنید که نشان از آب سخت در شستن آن ها می باشد. برای تصحیح این ایراد، باید از فیلتر های آبی و یا آب مقطر استفاده کنید. همچنین اگر قابلمه های شما دچار جرم شدند، می توانید آن ها را با استفاده از کمی جوش شیرین جرم گیری کنید. سینک را پر از آب کرده و نصف فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. در کم ترین زمان لکه های سوختگی و جرم از روی قابلمه پاک می شود.

یکی از مزیت های استفاده از این ظروف این است که می توان بدون روغن در آن ها به طبخ غذا پرداخت. این مهم سلامت غذا ها را نیز بالاتر می برد.

سرویس قابلمه گرانیتی ۷ پارچه تاپ مدل TPC NEW

تعداد قابلمه های این سرویس ۷ پارچه است. از تولیدات کشور خودمان می باشد. وزن بسته بندی این سرویس ۵۷۰۰ گرم است. دارای ۹ رنگ است. جنس روکش این سرویس گرانیت است. دارای سه قابلمه در سایزهای مختلف است. یک عدد تابه در سایز ۲۸ دارد. درب این قابلمه ها پریکس سوپاپ دار است. جنس بدنه این محصول آلومینیوم است که بهترین رسانه ‌ها برای انتقال حرارت به صورت یکسان در تمامی سطح قابلمه می‌ باشد. این محصولات نچسب هستند. دارای مقاومت و کیفیت بالایی می باشند. دارای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ است. سایز قابلمه ها به ترتیب در اندازه های ۲۸ و ۲۴ و ۲۰ می باشد. درب قابلمه که در سایز بزرگ تر است، برای تابه هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. یکی از جدیدترین سرویس های پخت و پز محسوب می شود.

سرویس قابلمه ۷ پارچه گرانیتی ماندگار مدل لوکس

این سرویس دارای ۷ پارچه است. سازنده این محصول ایران است. وزن بسته بندی این سرویس ۷۰۰۰ گرم است. در ۱۰ رنگ تولید شده است. دارای گارانتی می باشد. دارای دسته های مشکی است. این محصول از جنس ترکیبی آلومینیوم و گرانیت است. در آن می توان با اطمینان از سلامت، به آشپزی پرداخت. دارای سه قابلمه در سایزهای ۳۰ و ۲۴ و ۲۲ است. دارای یک تابه دو دسته در سایز ۳۰ می باشد. درب قابلمه ها از جنس استیل و شیشه ای است. این سرویس دارای کیفیت مناسبی است.

دارای رنگ‌ های زیبا و کاملا بهداشتی می باشد.در رنگ های بادمجانی، بنفش و تیره و بنفش روشن، مشکی، صورتی، موجود است. دارای مقاومت بالایی می باشد. در نوع خود از نظر پوشش نچسب، بسیار بادوام است. گرما را در خود نگه می دارد. می ‌توان بدون روغن غذا را در این سرویس آماده نمود. باعث پخت غذایی سالم خواهد شد و از این جهت برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید می باشد. این ظروف فاقد سرب و کادمیوم است و به همین جهت از بهداشتی بودن آن می ‌توان اطمینان کامل داشت.

قابلمه گرانیتی سورنا مدل ۹۵۶۲

از مشخصات مهم این قابلمه گرانیتی می‌ توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای وزن ۱۰۰۰ گرم است.
  • از تولیدات کشورمان ایران است. جنس بدنه این قابلمه آلومینیوم است.
  • جنس روکش آن گرانیت می باشد.
  • دارای سه رنگ زیبا است. شرکت تولیدی قابلمه از فعالان حرفه ‌ای در این صنعت محسوب می ‌شود.
  • سطح داخلی این قابلمه روکش از جنس گرانیت نچسب است. از دیگر ظروف نچسب مقاوم ‌تر است.
  • از نظر بهداشتی بسیار مناسب برای سلامتی می باشد.
  • مقاوم در مقابل خش و گرما است.
  • می ‌توان بدون روغن و کره غذا را در این قابلمه طبخ نمود.
  • پخت بدون روغن باعث آماده شدن یک غذای کاملا سالم و بدون کالری شده است.
  • این قابلمه دو دسته دارد. جنس دسته آن باکالیت است. جنس درب آن پریکس است.

سرویس قابلمه ۶ پارچه کوچک شانل مدل 6p

این سرویس ۶ پارچه است. از تولیدات ایران می ‌باشد. وزن بسته بندی این محصول ۲۴۰۰ گرم است. در ۳ رنگ تولید می ‌شود. دارای جنس بدنه گرانیتی آلومینیومی است. جنس داخلی محصول گرانیت نچسب است. در زمان حرارت دادن به غذا جنس آن برای سلامتی هیچ آسییبی به دنبال ندارد. از ظروف دیگر مقاوم تر و با کیفیت تر است. در مقابل خش و گرما مقاومت بالایی دارد. غذا در این قابلمه ها نمی سوزد. زمان پخت غذا نیاز به روغن ندارد. غذای آماده شده از هر نظر سالم و کم کالری می باشد. دارای سه قابلمه در سایزهای ۱۴و ۱۸ و ۲۲ می باشد. همه قابلمه ها دارای درب پریکس هستند.

سرویس ۲۰ پارچه قابلمه گرانیتی فونیکس مدل NeW YOURK

از مشخصات این سرویس می توان گفت دارای ۲۰ پارچه است. وزن بسته بندی ۱۵۲۲۰ گرم است. دارای گارانتی می باشد. این ظروف اصطلاحاً دایکاست آلومینیوم است. از جنس چدنی نسل جدید می باشد. در تولید این ظروف از ذوب شدن شمش آلومینیوم استفاده می ‌شود. ذوب شدن آلومینیوم باعث مقاوم تر شدن و ماندگاری بالا تر این محصولات می‌ شود. در تولید این ظروف از مواد اولیه با کیفیتی استفاده شده است. این محصول دارای ضخامت بالایی است. همین ضخامت باعث می ‌شود که حرارت به صورت یکنواخت به تمامی سطح قابلمه انتقال داده شود. غذا در این ظروف به هیچ عنوان نمی سوزد. طراحی کف این قابلمه ها به صورتی است که باعث حفظ انرژی و گرما خواهد شد.

در ساخت و تولید آن ها، از رنگ های با کیفیت در مقابل گرما، تولید شده است. پوشش داخلی آن از گرانیت مقاوم سه لایه نچسب است. این محصول دارای استاندارد بین ‌المللی می ‌باشد. دارای درب پریکس هستند که امکان دیدن غذا از روی درب وجود دارد. دارای درپوش سیلیکونی هستند که باعث می‌ شوند بخار کمتری از ظرف خارج شود. این سرویس دارای ۴ قابلمه در سایزهای مختلف و یک تابه دسته‌ دار و یک تابه متوسط و یک تابه دو طرفه است. همچنین دارای ست هفت پارچه کامل ابزار پخت و پز نسوز است. یک ست کامل و پرکاربرد محسوب می شود.

قابلمه گرانیتی

سرویس قابلمه گرانیتی ۲۰ پارچه وی آی پی

این سرویس کامل و مناسب برای هر آشپزخانه‌ ای است. شامل ۳ عدد قابلمه، دو عدد تابه و سه درب و سه عدد توری مخصوص و یک ست کامل کفگیر و ملاقه مشکی و دو عدد نگهدارنده درب است. جنس این محصول از تفلون طرح گرانیت چند لایه است. قابلمه بزرگ در سایز ۲۸ است که ۱۰ نفره می باشد. قابلمه متوسط در سایز ۲۴ و شش نفره است. قابلمه کوچک در سایز ۲۰ و ۳ نفر است. دارای تابه دو دسته با قطر ۲۸ سانتیمتر و تابه تک دسته با قطر ۲۰ سانتی متری است.

دسته های این محصول از جنس باکالیت است. دارای یک سال ضمانت و خدمات پس از فروش است. می‌ توان غذا را هنگام طبخ کردن بدون روغن در این قابلمه ها آماده نمود. بدون اینکه املاح و مواد شیمیایی وارد غذا شود، می توان با اطمینان غذا را در آن طبخ کرد. توری های این محصول در انواع توری روغن گیر، توری سرخ کن، توری بخارپز است. دسته های این قابلمه ها توانایی تحمل ۳۸۰ درجه سانتیگراد حرارت را دارد.

سرویس قابلمه ۷ پارچه سلتیک مدل 7PC

دارای ۷ پارچه است. از تولیدات کشورمان ایران است. وزن بسته بندی این محصول ۵۵۰۰ گرم است. این سرویس در ۱۱ رنگ تولید شده است. دارای جنس آلومینیوم است. رسانای حرارت به کل سطح ظرف است. دارای روکش گرانیت می باشد. نچسب است. نچسب بودن قابلمه باعث شده که مقاومت بالاتری داشته باشد. دارای نشان استاندارد می باشد. دارای سه عدد قابلمه در سایزهای ۲۲ و ۲۴ و ۲۸ و یک عدد تابه در سایز ۲۸ می باشد. سه درب پریکس سوپاپ دار دارد. دارای پوشش گرانیتی نچسب و مقاومی است. دسته های این محصول کاملا نسوز است.

پایان کلام

در خرید انواع قابلمه گرانیتی، باید به برند های این محصولات دقت کنید. هرگز از برند های ارزان قیمت این محصولات و لوازم خانگی خریداری نکنید. ارزان بودن قیمت آن ها نمی تواند، ضمانتی برای جنس خوب آن ها باشد، در این مطلب از سایت دیانا کالا برخی از بهترین مدل های این قابلمه ها را به شما معرفی کردیم که می توانند در خرید شما تاثیر مثبتی بگذارند. این قابلمه های با کیفیت اساس آشپزی را تشکیل می دهند.

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *