دیانامگ

نکات طلایی خرید همزن کاسه دار

خرید همزن کاسه دار

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز، قابلیت های لوازم برقی بیشتر می‌شود. همز‌ن برقی جزو وسایل پر کاربرد آشپزخانه است که در مدل‌های مختلف با قابلیت‌های گوناگون در بازار وجود دارد. همز‌ن برقی ایستاده یا همزن کاسه‌ دار یکی از مدل‌های بسیار مفید و پرکاربرد بوده. که برای فعالیت‌های سنگین و جدی آشپزی مانند آماده‌سازی خمیر بسیار مناسب است. دقت و توجه لازم هنگام خرید همزن کاسه دار به شما کمک می‌کند دستگاه را دقیقاً متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی و معرفی نکات مهم و طلایی خرید همز‌ن کاسه دار بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، خرید موفق و مقرون به صرفه‌تر توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

همزن چیست و دارای چه کاربردی می‌باشد؟

همانطور که مستحضر هستید؛ لازمه‌ی انتخاب درست در هنگام خرید همزن کاسه دار، شناخت کافی از دستگاه و کاربرد آن است. همزن به منظور ترکیب و مخلوط کردن مواد غذایی و بدست آمدن ترکیبی یکدست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید خیلی از افراد بر این باور باشند که استفاده از قاشق می‌تواند کارشان را راحت‌تر راه بیندازد. و دیگر آشپزخانه آن‌ها نیازی به همز‌ن برقی ندارد. درصورتی‌که این باور کاملاً اشتباه می‌باشد. استفاده از همزن برقی به دلیل داشتن سرعت ‌عمل بسیار بالا علاوه‌بر اینکه در زمان و وقت گران‌بهای شما صرفه‌جویی به عمل می‌آورد.

موجبات خستگی شما را نیز مرتفع می‌سازد. به عنوان مثال اگر شما قصد درست کردن کوکوی سبزی داشته باشید. با استفاده از دستگاه همز‌ن برقی می‌توانید این کار را در یک بازه زمان بسیار کوتاه نسبت‌به استفاده از همزن دستی انجام دهید. البته بیشترین ارزش و کارایی دستگاه همز‌ن برقی وقتی مشخص می‌گردد، که شما علاقه شدیدی به تهیه انواع شیرینی و کیک‌ها در منزل داشته باشید. درواقع دستگاه همزن  کاسه‌‌دار می‌تواند به شما کمک کند در منزل خود حتی خمیر نان و انواع بستنی را نیز به‌راحتی و در مدت‌زمانی بسیار کوتاه درست کرده و از سرعت‌ عمل بالای آن شگفت‌زده شوید.

تفاوت همزن کاسه دار برقی با همزن های معمولی

همزن کاسه دار برقی جزو پیشرفته‌ترین مدل‌های همز‌ن به شمار می‌رود. همان‌طور که از عنوان این نوع همزن مشخص هست مجهز به کاسه‌ای مخصوص برای ترکیب کردن مواد غذایی می‌باشد. به‌همین دلیل کار کردن با همز‌ن کاسه‌ای نسبت ب سایر همز‌‌ن‌های موجود بسیار راحت‌تر است. حتی افرادی که دارای مشکلات جسمی و درد های مزمن در ناحیه شانه و آرنج می‌باشند، بدون هیچ دغدغه‌ای توان استفاده راحت از این نوع همزن را دارند. زیرا استفاده کردن از آن هیچ‌گونه فشاری به دست آن‌ها وارد نمی‌کند. از دیگر برتری‌های همز‌ن کاسه دار نسبت‌به دیگر همز‌ن‌ها نحوه قرار گرفتن دسته‌های آن در کاسه است.

برای استفاده از همزن کاسه دار لازم نیست که همزن را تا انتهای کار در دست گرفته و یا هر دفعه سر آن را به داخل مواد فرو برد. با توجه به مطالب گفته شده می‌توان نتیجه گرفت خرید همزن کاسه‌دار جزو ملزومات کار آشپزهای حرفه‌ای بشمار می‌رود. زیرا منجر به سهولت آشپزی و سرعت بخشیدن به کار آنها می‌شود.

همزن کاسه دارهمزن کاسه دار

نکات طلایی خرید همزن کاسه دار برقی چیست؟

همانطور که متوجه شدید همز‌ن برقی یکی از ملزومات جدا نشدنی آشپزخانه‌های مدرن امروزی می‌باشد. از آنجایی که همزن برقی کاسه‌دار دارای کاربرد و قابلیت بالایی است. جزو کالاهای پرطرفدار در بازار بشمار می رود. لازم هست هنگام خرید همزن کاسه‌دار، جهت دستیابی به خریدی مناسب و ایده‌آل به یکسری نکات توجه داشت. در واقع عدم تمرکز بر ویژگی‌های دستگاه قبل از خرید ممکن است شما را در شرایطی قرار دهد که قادر به استفاده متناسب آن با نیاز خود نشوید. در ادامه مطالب به اختصار، برخی نکات مهم در این رابطه را معرفی خواهیم کرد.

داشتن کارکرد راحت

کار کردن یا دستگاهی که دارای طراحی مناسبی نیست کسالت آور هست. کار کردن با همزنی که دارای عملکرد سختی است منجر به پایین آمدن کیفیت کار شما خواهد شد. همچنین همزن برقی کاسه دار نباید بیش‌ازحد سنگین و بزرگ باشد. زیرا دراین‌صورت جابه‌جایی آن برای شما سخت و دشوار می‌شود. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید؛ خرید همزن کاسه دار با طراحی مناسب و وزن سبک، آشپزی را تبدیل به کاری لذت‌بخش برای شما می‌کند.

استاندارد بودن بخش مخصوص همزن دستگاه

بخش مخصوص همزدن دستگاه، که درون مواد غذایی قرار می‌گیرد و مواد را به‌هم می‌زند از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که همزن خریداری‌ شده دارای چند پایه همزن مختلف و طراحی مناسبی باشد. تا نتیجه مؤثرتری را در هنگام استفاده از آن گرفت. همچنین باید دستگاهی را انتخاب و خریداری کرد که پایه‌های همزن آن براحتی  شستشو شوند.

سرعت همزن کاسه دار برقی

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های همزن برقی دارای تنظیمات سرعت متفاوتی هستند. شما می‌توانند بر اساس نیاز خود سرعت مناسب را تنظیم کنند. لازم است هنگام خرید همزن کاسه دار دستگاهی انتخاب شود که دارای سرعت بسیار پایین، متوسط و تند باشد. در واقع این ویژگی شرایطی را به وجود می‌آورد که شما بتوانید به شکلی مطلوب از این دستگاه استفاده کنید.

صدای آرام همزن کاسه دار برقی

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید  همزن کاسه دار توجه به میزان سروصدایی است که دستگاه هنگام کار ایجاد می‌کند. کار کردن با دستگاهی که صدای مهیبی در هر هنگام استفاده ایجاد می‌کند علاوه‌بر مضراتی که برای گوش دارد بسیار اعصاب خرد کن نیز می‌باشد. به‌ همین دلیل خرید دستگاهی که فاقد صدایی آرام می‌باشد کاری عاقلانه به‌نظر نمی‌رسد.

با کیفیت بودن جنس پایه‌های همزن کاسه دار

همانطور که مستحضر هستید اصلی‌ترین وظیفه همزن برقی بر دوش پایه‌های آن می‌باشد. پایه‌های همز‌ن همان بخشی است که وظیفه برهم زدن مواد غذایی را برعهده دارد. به‌ همین سبب مرغوب بودن جنس این بخش از دستگاه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. شایان ذکر است که جنس پایه‌های همزن برقی باید از نوع استیل ضد زنگ باشد. زیرا در اینصورت علاوه بر داشتن ماندگاری و دوام بیشتر در سلامت غذای تولید شده نیز خللی به وجود نمی‌آورد. همانطور که می‌دانید پایه‌های همزنی که زنگ‌زده است می‌توانند با مواد غذایی مختلف واکنش شیمیایی داده و منجر به سمی شدن آن شود.

همزنهمزن

طراحی کلی همزن کاسه دار برقی

طراحی کلی همزن برقی کاسه دار باید به نحوی باشد که کار کردن با آن آسان و راحت باشد. البته لازم به ذکر است که همزن های کاسه‌ای به‌نحوی طراحی شده‌اند که نیازی به نگهداری آن‌ها با دست نیست. ولی باز با این حال توجه به طراحی آن دارای اهمیت است. پس بهتر است دستگاهی خریداری شود که رفاه کامل را در هنگام استفاده برای شما به وجود بیاورد. برای پی بردن به طراحی مناسب و قابل قبول دستگاه توصیه می‌شود قبل و حین خرید دستگاه را به دست گرفته و نحوه‌ی کار کردن با آن را مورد امتحان قرار دهید.

باید متذکر شد که همز‌ن‌های برقی کاسه‌ای دارای ۲ مدل کاسه متحرک یا سر متحرک هستند. طراحی همزن سر متحرک به‌نحوی است که کاسه به‌صورت ثابت در محل خود قرار می‌گیرد. برای تعویض سریع پایه می‌توان از سر متحرک کمک گرفت. اما در همز‌ن کاسه متحرک برای تعویض سری و پره از اهرمی برای بالا و پایین بردن کاسه استفاده می‌شود. قابلیت استفاده همز‌ن‌ کاسه متحرک در فضایی محدود کارآیی آنها را نسبت به همز‌ن سر متحرک بیشتر کرده است. به‌ همین سبب هست که اغلب افراد خرید همزن‌های برقی کاسه متحرک را ترجیح می‌دهند.

میزان مصرف انرژی و توان

به‌ طورکلی توان برق مصرفی وسایل برقی نشان دهنده میزان قدرت دستگاه می‌باشد. هر چقدر قدرت بیشتر باشد به طبع مصرف انرژی نیز بالاتر می‌شود. نباید هرگز همز‌نی که دارای توان کمتر از ۲۵۰ وات هست خرید. زیرا توان کمتر از ۲۵۰ توانایی همزدن مواد سفت‌تر مانند خمیر را ندارد. باید هنگام خرید همزن کاسه‌دار مدلی را انتخاب کرد که امکان تنظیم سرعت و انتخاب نوع پره را داشته باشد. زیرا این مدل‌ها بسیار کاربردی‌تر هستند. البته ناگفته نماند که جهت صرفه‌جویی در مصرف برق بهتر است توان دستگاه را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

توجه به حجم و جنس کاسه همزن

حجم کاسه در همزن ها متفاوت بوده و اندازه آنها با لیتر مشخص می‌گردد. بنابراین باید قبل‌ از خرید به این نکته توجه داشت که حجم مناسب و متناسب با نیازتان را خریداری کنید. یک انتخاب درست به شما کمک می‌کند هنگام استفاده از آن مجبور به پر و خالی کردن کاسه به دفعات زیاد نباشید. هرچند همز‌ن کاسه‌ای نسبت به‌هم زن‌های معمولی دارای قیمت بالاتری هست. اما برای کارهای طولانی‌مدت منجر به خستگی مچ دست نمی‌شود.

دارای موتوری قدرتمند و مجهز به سینی نگهدارنده پره‌ها و سایر سری‌های جانبی می‌باشد. به‌همین دلیل قادر هست بافت‌های سفت، مانند بافت خمیر را به‌راحتی برهمزده و ماده‌ای کاملاً یکدست به وجود بیاورند. نکته مهم دیگر در هنگام خرید همزن کاسه‌دار توجه به جنس کاسه می‌باشد. لازم به ذکر است که کاسه‌های پلاستیکی، بیشتر در معرض خط و خش و شکسته شدن قرار دارند. به ‌همین دلیل توصیه می‌شود همز‌ن‌های که دارای کاسه فلزی هستند خریداری شود. زیرا همز‌ن‌های کاسه فلزی داری طول عمر طولانی‌تری می‌باشند.

خلاصه کلام

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی مهم ترین معیارهایی که در هنگام خرید همزن باید درنظر گرفته شود بپردازیم. و راهنمای جامع در مورد خرید همز‌ن ارائه دهیم. سایت دیاناکالا سعی دارد تا با معرفی و عرضه محصولات باکیفیت، رضایت مشتریان خود را کسب کند. اگر به دنبال همز‌ن ساده و کاسه دار باکیفیتی هستید، پیشنهاد می کنیم تا به سایت دیاناکالا سر بزنید و به خرید مدل موردنظر خود بپردازید.

همزن کاسه دار یورولوکس مدل EU-SM3970KSB

همزن کاسه دار دسینی مدل DS-505

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف

به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *