دیانامگ

نکات طلایی درمان و مراقبت از موهای چرب

نکات طلایی درمان و مراقبت از موهای چرب

اگر شما هم دارای موهای چرب (Greasy Hair) هستید و به دنبال راه حل هایی برای مراقبت هرچه بهتر از موهای چربتان هستید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. در این بخش که با عنوان نکات طلایی مراقبت از موهای چرب، در وبلاگ دیاناکالا منتشر شده است به آموزش نکات طلایی مراقبت از موهای چرب می پردازیم. موهای چرب معمولا چسبان، کدر، ناخوشایند و واقعاً دردسرساز هستند! همچنین موهایچرب باید مرتب شستشو داده بشن که واقعا کار اعصاب خورد کنیه! ولی نگران نباشید چون هر مشکلی راه حلی داره و متخصصین پوست و موی فروشگاه اینترنتی دیاناکالا نکاتی طلایی برای مراقبت و درمان موهای چرب پیشنهاد می کنند که برای مطالعه آن ها در این مقاله با ما همرا باشید.

تشخیص موهای چرب

بهتر است اول بدانیم موی چرب چیست؟ یا سوال بهتر اینکه چطوری بفهمیم موهایمان چرب است یا خشک و یا مختلط است؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که موی سر چرب برای افرادی که پوست چرب و روغنی دارند، امری شایع است. در موهای چرب تراوشات چربی زیاد است و موها ظاهری مات و کدر به خود میگیرند و موهای شما زیبا و سالم دیده نمی شود که دلیل آن جذب گرد و غبار و آلودگی های هوا توسط موهای چرب می باشد. همچنین اگر موهایتان چرب باشد معمولا چند ساعت پس از حمام اگر به میان موهایتان دست بکشید مشاهده میکنید که کف سر و ساقه موهایتان چرب می باشد. نشانه های زیادی برای تشخیص موی سر چرب وجود دارد ولی ما در این مقاله به اختصار مهم ترین و راحت ترین روش ها را معرفی کردیم.

نکات طلایی مراقبت از موهای چرب

نکات مراقبت از موهای چرب

1: دلایل چربی مو چیست؟

برای حل هر مشکلی بایستی ابتدا آن مشکل ریشه یابی شود و دلایل وجود آن مشکل پیدا شود. عواملی که باعث افزایش چربی کف سر و موها میشوند عبارتند از:

  1. اختلالات هورمونی
  2. عوامل ژنتیکی
  3. تغذیه نامناسب
  4. استفاده زیاد از محصولات مراقبتی مو
  5. شستشوی بیش از حد مو ها
  6. تغییر فصل
  7. تغییرات آب و هوایی
  8. استرس های طولانی مدت

2: استفاده از شامپو های قوی

کسانیه موهای چربی دارن زیاد از شامپو استفاده می کنند و به همین دلیل به مرور زمان ساقه ی موهاشون خشک میشه در حالیکه کف سر چربه؛ پس نکته مهم برای درمان و مراقبت از موهای چرب اینه که از شامپو های سبک برای شستشوی موهاتون استفاده کنید. حتما دقت کنید که از شامپویی استفاده کنید که کنترل کننده ی چربی باشه ولی خیلی شامپوی قوی نباشه!

3: استفاده از برس مناسب برای مراقبت از موی چرب

برس های م رو حتما هفته ای یک الی دو بار بشورید چون چربی اطراف دندانه های اون برس جمع میشه و اگر نشوریدش موقع شونه زدن دوباره به موهاتون بر میگردد. برای شستن برس ها میتوانید یک قاشق جوش شیرین رو با مقداری آب گرم ترکیب کنید و با مسواک برس رو بشورید. همچنین برای شستن برس هاتون از ترکیب شامپو و سرم هم میتوانید استفاده کنید ولی دقت کنید که بعد از شستشوی برس به خوبی اون رو خشک کنید.

4: اسکراب برای درمان و مراقبت از موی چرب

متخصصان پوست و  موی دیاناکالا به کسانیکه موی سر چرب دارن توصیه می کنند حتما هفته ای یک بار از اسکراب استفاده کنند. در فروشگاه اینترنتی دیاناکالا و دسته بندی اسکراب و جستجوی کلمه اسکراب میتوانید انواع اسکراب ها را مشاهده و با همدیگر مقایسه کنید همچنین طرز تهیه 2 تا اسکراب خانگی رو میتوانید در پایین مطالعه کنید:

  • دو قاشق قهوه + دو قاشق آبلیمو + یک قاشق روغن جوجوبا
  • دو قاشق بلغور جو دو سر + یک قاشق شکر قهوه ای + یک قاشق روغن درخت چای

در نظر داشته باشید که این ماسک ها رو باید خیلی آروم کف سرتون ماساژ بدین.

5: نکات کوتاه برای رهایی از چربی مو

  • ماساژ سر برایکسنیکه موهای چرب دارن ممنوع نیست و اتفاقا باید سرتون رو ماساژ بدید ولی سعی کنید دفعاتش کم باشه.
  • روغن تراپی هم ممنوع نیست ولی سعی کنید در طول هفته بیشتر از یکی دوبار روغن نزنید به موهاتون.
  • بهتره در طول روز به حامام برید و از حمام شبانه دوری کنید.
  • وقتی حمام میرید موهاتون رو چنگ زنید چون این کار باعث تحریک غدد سبسه و افزایش چربی سر میشه
  • در طول روز موهاتون رو دستکاری نکنید؛ خیلی ها عادت دارن دستشون همش توی موهاشونه و باهاشون ور میرن ولی اینکار چربی سر رو بیشتر میکنه
  • در طول روز بیشتر از یکی دوبار موهاتون رو شونه نزنید
  • افزایش مصرف سبزیجات و میوه جات و کاهش مصرفی چربی ها
  • روغن های صنعتی رو به کل از غذاهاتون حذف کنید و به جاش از روغن کنجد، روعن زیتون و … استفاده کنید؛ بدترین روغن نباتی جامده که متاسفانه تو همه خونه ها موجوده
  • مصرف آب انار یا آب زرشک بهتون خیلی کمک میکنه

برای دریافت مشاوره و مشاهده آموزش های هرچه بیشتر به وبلاگ دیاناکالا و پییج اینستاگرام دیاناکالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *