دسته‌بندی نشده

نیاز به 6 میلیون قطعه لوازم خانگی کوچک

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک شانه ساز معتقد است، سالیانه به‌طور متوسط نیاز به 6 میلیون قطعه لوازم خانگی کوچک در کشور است. که 70 درصد آن در داخل تولید شده و 30 درصد دیگر از خارج وارد می‌شود.

وی افزود: اکنون، امکانی برای واردات لوازم ‌خانگی کوچک به کشور وجود ندارد و اگر هم باشد، قاچاق است که آن هم نمی تواند تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.

این مقام صنفی بیان‌داشت: آمارها حاکی است در 9 ماهه امسال صادرات آب میوه‌گیری به خارج از کشور 13 برابر مدت مشابه پارسال و به اندازه 30 هزار دلار بوده است.

صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه

وی ادامه‌داد: همچنین برخی دیگر از اقلام لوازم خانگی کوچک به کشورهای منطقه و همسایگان از جمله عراق، افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود که با توجه به حضور چین و ترکیه در بازار این کشورها، قابل توجه است.

شانه‌ساز، درخصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌ خانگی نیز گفت: نمایشگاه امسال به دلیل پاندمی کرونا، آیینه تمام‌عیار قدرت و توانایی واحدهای صنعتی کشور نبود و بسیاری تولیدکنندگان نتوانستند در آن حضور بیابند.

وی خاطر نشان‌ کرد: با این حال، همین حضور نیز «مشتی نمونه خروار» بود و نشان داد که به پیشرفت‌های خوبی در زمینه لوازم خانگی کوچک و بزرگ دست یافته ایم.

نیاز به 6 میلیون قطعه لوازم خانگی کوچک

نیاز به 6 میلیون قطعه لوازم خانگی کوچک

به گزارش فصل اقتصاد، از حدود 600 واحد بزرگ و کوچک حاضر در صنعت لوازم خانگی ایران، نزدیک به 100 واحد کوچک هستند.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 2 میلیون و 801 هزار و 100 دستگاه انواع یخچال و ‌فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ ماه است.

در هشت ماه گذشته، یک میلیون و 334 هزار و 300 دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در هم‌ سنجی با پارسال رشد 29.2 درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مطابق این آمارها، در هشت ماهه امسال 665 هزار و 200 دستگاه ماشین لباس‌شویی توسط کارخانجات داخلی تولید شد. تولید یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 58.2 درصدی داشته است.

تولید انواع تلویزیون در این مدت با رشد 62.5 درصدی پیشتاز شد و به 801 هزار و 600 دستگاه رسید.

با این حال، در تولید کولر آبی افت 11.2 درصدی در هم‌ سنجی با سال گذشته به ثبت رسید و تولیدکنندگان داخلی 758 هزار و 200 دستگاه از این محصول تولید کردند.

منبع: lkiran

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *