دیانامگ

۱۰ ویژگی مهم یک خردکن عالی

۱۰ ویژگی مهم یک خردکن عالی

امروزه بسیاری از افراد در زمان پخت غذا زمان زیادی را به خرد کردن مواد صرف نمی کنند. آن ها برای اینکه به آشپزی خود سرعت بیشتری دهند سعی می کنند از دستگاه خردکن برقی استفاده نمایند. خرد کن های برقی امروزی انواع مختلفی، از جمله سبزی خردکن، خردکن گوشت، خردکن یک دو سه، دارند. ما در این مقاله از سایت دیانا کالا قصد داریم ۱۰ ویژگی مهم برای انتخاب و خرید خردکن عالی را برای شما بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خردکن چیست؟

خردکن وسیله ای برای مرتب و سریع خرد نمودن مواد غذایی مانند، گوشت، سبزی و میوه ها است. ابعاد این دستگاه برعکس غذاساز کوچک است و وزن کمی دارد. خردکن چندکاره توانایی انجام چند کار را دارد.

مزایای خرید خردکن

خردکن در مقایسه به برخی از لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال و حتی همزن جزو ضروری نیست. این دستگاه، وسیله ای کاربردی برای افرادی می باشد که دوست دارند زمانی خود برای آشپزی صرفه جویی کنند. شما می توانید خرد کن را جایگزین چاقو در آشپزخانه کنید، و به آشپزی خود سرعت و منظم بیشتری دهید.

تجهیزات کامل آشپزخانه به آشپزی حرفه ای کمک شایانی می کنند. خرد کن ها یکی از این تجهیزات می باشند که هم کار را راحت تر می کنند. و هم اینکه مواد غذایی را به اندازه مساوی و زیبا خرد می کند.

معرفی انواع خرد کن موجود در بازار

در حالت کلی می توان خرد‌کن را به دو نوع برقی و دستی تقسیم کرد. و در ادامه خرد کن های برقی به دو گروه خرد کن تک کاره و خرد کن چند کاره تقسیم می شوند. هر کدام از این مدل ها کارایی، امکانات و قابلیت های مخصوص به خود دارند.

تفاوت خردکن چند کاره و تک کاره

خردکن های تک کاره تنها قابلیت استفاده برای خرد کردن مواد غذایی در اندازه های محدود را دارند. اما خردکن چندکاره از قابلیت های دیگری مثل رنده کردن، برش روبانی و نواری هم برخوردار است. همچنین خردکن چندکاره می تواند آسیاب و خرد کردن مواد را در ابعاد متفاوت انجام دهد.

۱۰ ویژگی مهم خرید خردکن عالی

راهنمای خرید خردکن های برقی

خرد کن های برقی از انرژی الکتریکی برای خرد کردن مواد غذایی استفاده می کنند. این دستگاه برعکس بدون خطر می باشد و به دست شما هیچ آسیبی نمی زند. و برای خانواده هایی که بچه کوچک در خانه دارند ایمن بوده و انتخاب خوبی می باشد. از مهمترین فاکتورهایی که باید در زمان خرید خردکن در نظر داشته باشید، مربوط به جنس و کارایی آن است. توجه به جنس وسایل آشپزخانه، به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی بسیار با اهمیت می باشد. در صورت عدم توجه به این موضوع در زمان خرید خردکن می تواند باعث آسیب به سلامتی ما شود.

۱- قدرت موتور خردکن برقی

بالا بودن قدرت و توان موتور در دستگاه های برقی باعث افزایش سرعت آن خواهد شد. سرعت بالای دستگاه به مفهوم انجام سریع تر کارها می باشد. می توانید قدرت موتور را از اطلاعات درج شده در کاتالوگ یا از روی بدنه دستگاه بخوانید.

۲- سرعت موتور خردکن

یکی از مهمترین ویژگی های یک خردکن عالی، سرعت بالای آن است. سرعت بالا باعث می شود مواد غذایی در زمان کوتاه تری خرد شوند. و در زمان انجام کار و انرژی صرفه جویی می شود. معمولا خرد کن های برقی موجود در بازار توان مصرفی در حدود ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ وات دارند. بهتر است خرد کنی انتخاب کنید که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشد. تا برای خرد کردن مواد مختلف، بتوانید درجه سرعت آن را انتخاب نمایید.

۳- جنس ظرف خردکن

جنس ظرف یا مخزن خردکن ها می تواند از شیشه یا پلاستیک شفاف باشد. ظروف از جنس شیشه عمر طولانی تری دارند اما در مقابل وزن دستگاه را بالا می برند. جنس شیشه ای دارای سلامت بالایی می باشد و بر مواد تاثیر بدی نمی گذارد. در صورتی که ظروف پلاستیکی می توانند در طولانی مدت بوی مواد غذایی را به خود بگیرد. تنها باید توجه نمایید که پلاستیک فاقد BPA (بیسفنول آ ماده ای شیمیایی و خطرناک است) باشد. این ماده در مجاورت با مواد غذایی می تواند سلامت افراد را به خطر اندازد.

۴- ظرفیت مخزن

ظرف خرد‌کن به نیاز و تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد. هر چه گنجایش ظرف بیشتر باشد مواد غذایی بیشتر در خود جای می دهد. اگر هر روز از این وسیله استفاده می شود و تعداد افراد خانواده زیاد است. پیشنهاد می کنیم در زمان خرید خردکن، دستگاهی با گنجایش بالا انتخاب کنید. در مورد خردکن چندکاره  دقت نمایید که ظرف مدرج باشد. چون برای تهیه سس و نوشیدنی به اندازه گیری مواد نیاز پیدا خواهید کرد. توجه کنید که ظرفیت ظرف با لیتر سنجیده می شود.

۵- تعداد و نوع تیغه های خرد کن

تعداد و جنس تیغه های خردکن به مدل دستگاه بستگی دارد. دستگاه ‌های خردکن چندکاره دارای چندین نوع تیغه در شکل و ابعاد مختلفی می باشند. که برای خرد نمودن انواع سبزیجات و میوه طراحی شده اند. برخی از دستگاه ها قابلیت رنده کردن مواد غذایی و برش میوه را نیز دارا می باشند. دستگاه هایی که چند تیغه کنار هم دارند، سرعت بالایی داشته و مواد غذایی را به صورت یکنواخت خرد می کنند.

۶- جنس تیغه

یکی از فاکتور های مهم برای خرید خردکن عالی، جنس تیغه آن است. به جز جنس تیغه، ضخامت و دوام آن نیز اهمیت ویژه ای دارد. چون اگر تیغه نازک باشد می تواند در سرعت بالای دستگاه و یا در برخورد با مواد سخت، خیلی زود بشکند. تیغه های خردکن بهتر است از جنس استیل ضد زنگ باشند تا با استفاده مداوم از سبزی خردکن مستهلک نشوند. استیل مقاومت بالایی داشته و با مرور زمان زنگ نمی زند. بعضی دستگاه ها دارای تیغه هایی از جنس آلیاژ خاصی هستند. که با گذاشتن در فریزر تیز می شوند و ضد زنگ نیز می باشند.

۱۰ ویژگی مهم یک سبزی خردکن عالی

۷- قابلیت شستشوی خردکن

یکی از فاکتور های مهم و قابل توجه در زمان خرید خردکن، قابلیت شستشو قطعات است. قطعات این دستگاه باید طوری طراحی شود که بتوان به راحتی برای تمیز کردن و شستشو آن ها را از هم جدا نمود. در بیشتر دستگاه ها ظرف، پارچ و تیغه‌ از هم جدا می‌شوند. بنابراین می توان پس از هر بار استفاده آن را تمیز کرد تا عمر دستگاه افزایش یابد. و بدنه وسیله را نیز بتوان با دستمال مرطوب تمیز نمود.

۸- خردکن چندکاره

اصلی ترین کاربرد این دستگاه، خرد و ریز نمودن انواع سبزیجات و میوه در اندازه مختلف می باشد. اما خردکن چندکاره قابلیت تهیه انواع سس و نوشیدنی را نیز دارا می باشند. این مدل خرد کن ها، قدرت موتور و سرعت بالایی دارند.

۹- وجود قفل ایمنی (میکروسویچ)

بیشتر دستگاه های برقی آشپزخانه مدرن دارای قفل ایمنی می باشند. در این حالت اگر همه قطعات به خوبی چفت نباشد، موتور دستگاه روشن نخواهد شد. وجود این ویژگی در خرد‌کن ها باعث می شود برای افراد، بخصوص کودکان، خطری ایجاد نشود. وجود قفل ایمنی در سبزی خردکن و خردکن گوشت از بیرون ریختن مواد غذایی در حین کار نیز جلوگیری به عمل می آورد.

۱۰- میزای صدای خردکن برقی

دستگاه‌ هایی که دارای موتور قوی می باشند، صدای زیادی نیز به همراه دارند. البته اگر سبزی خردکن و خردکن گوشت موتور و تجهیزات با کیفیتی داشته باشد، می تواند بی‌صدا کار کند. می توانید قبل از خرید دستگاه آن را امتحان کنید تا میزان صدای آن در بررسی نمایید.

برند های مناسب برای خرید خردکن

بسیاری از برند های تولید کننده لوازم خانگی این دستگاه را در خط تولید خود دارند. برندهایی مانند بوش، مولینکس، کنوود، فلر، هاردستون، گوسونیک، مایر، پارس خزر و… . هر کدام از این برند ها با افزودن خصوصیات ویژه در محصول خود سعی می کنند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

کلام آخر

خردکن از لوازم غیرضروری اما لازم در آشپزخانه است. افراد می توانند با این وسیله با سرعت بیشتری غذا و شیرینی و نوشیدنی های خوشمزه تهیه کنند. ما در فروشگاه دیاناکالا سعی داریم بهترین برندها را با پایین ترین قیمت‌ها برای مشتریان عرضه کنیم. تا تجربه خریدی شیرین را برایشان به ارمغان آوریم.

خردکن جنرال مدل GE-9812

خردکن حرفه ای بوش مدل BS-1122A

یک دو سه نیولایف مدل CGR 50B 429

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *