دیانامگ

۸ نکته طلایی خرید گوشتکوب

۸ نکته طلایی خرید گوشتکوب

گوشتکوب برقی از لوازم ضروری آشپزخانه نیست. اما وجود این وسیله برای کارهای کوچک آشپزی مانند خرد کردن، له کردن، همزدن و… کمک خوبی است. این دستگاه دارای مدل های مختلفی است، مانند گوشتکوب چند کاره که می تواند به جای غذاساز از آن استفاده کرد. در این مطلب از سایت دیاناکالا در مورد نکات طلایی برای خرید گوشتکوب برقی خوب صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

گوشت کوب برقی چیست ؟

گوشتکوب برقی وسیله ای است که با دارای یک بدنه است. و در داخل بدنه یک موتور قرار دارد که کار چرخاندن میله متصل به موتور را برعهده دارد. در انتهای میله بلند یک تیغه تیز قرار داده شده است. که برای مخلوط کردن مواد غذایی برای تهیه انواع سوپ و اسموتی. خرد کردن میوه و سبزیجات. هم زدن سفیده تخم مرغ یا خامه، له کردن پیاز و… مورد استفاده قرار می گیرند.

گوشتکوب های برقی از جنس استیل یا پلاستیک و یا ترکیبی از این دو می باشند. گوشت کوب های برقی معمولا به دو نوع تک کاره تا چند کاره تقسیم می شوند. مدل تک کاره آن تنها کار خرد کردن گوشت و سبزیجات و دیگر موادغذایی را بر عهده دارد. خرید گوشتکوب چند کاره می تواند کاربری متفاوتی داشته باشد، مانند گوشت کوب، همزن، خردکن، رنده برقی و… .

نکات طلایی برای خرید گوشتکوب خوب و مناسب

۱-خرید گوشتکوب با توان و قدرت بالا

از مهمترین نکاتی که حتما در خرید گوشتکوب چند کاره و تک کاره باید به آن توجه نمایید، توان دستگاه است. اگر گوشت کوب توان بالایی داشته باشد،  قدرت دستگاه برای انجام کار بیشتر خواهد بود. و در نتیجه هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد، کار بهتر انجام می گیرد و مواد سریعتر خرد می شوند. در حالت معمول توان گوشتکوب های برقی موجود در بازار بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ می باشد.

۲- سرعت

گوشتکوب‌های برقی قابلیت دارا بودن تک یا چند سرعت را دارند. گوشتکوب های تک سرعته قیمت پایین تری دارند. در مدل های پیشرفته قابلیت تنظیم سرعت می تواند بین ۴ تا ۶ سرعته هم وجود دارد که قیمت گرانتری دارند.

پیشنهاد می کنیم اگر در منزل غذاساز یا مخلوط‌کن دارید. خرید گوشتکوب تک یا ۲ سرعته گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود و نیازی خرید مدل های بالاتر و صرف هزینه نیست.

 ۳- خرید گوشتکوب با طراحی مناسب

طراحی گوشتکوب باید به طوری باشد که به راحتی در دست قرار گیرید، سر نخورد و قابل کنترل باشد. قابل دسترس بودن دکمه روشن / خاموش یا همان پاور در این دستگاه برای دسترسی آسان بسیار مهم است. بعضی از مدل ها طوری طراحی شده اند که باید دکمه پاور را در طول مدت استفاده، نگه داشت. به‌ همین دلیل اگر دکمه پاور کوچک و تو رفته باشد، کنترل دستگاه با یک دست مشکل خواهد بود.

پس حتما در زمان خرید به دکمه پاور دقت نمایید. مدل هایی نیز موجود است که دسته‌ ارگونومیک و کلید نرمی دارند. و استفاده از آن ها بدون هیچ زحمتی انجام می گیرد.

۴- تیغه گوشتکوب برقی

تیغه گوشتکوب نیز یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه است که اهمیت زیادی دارد. اول از همه باید اشاره کنیم که بهتر است تیغه ها بلند باشند و به صورت پرسی به دستگاه متصل باشند. و تیغه بدون هیچگونه پیچ و مهره ای به دستگاه اتصال یافته باشد.

از دیگر نکات یک گوشت کوب برقی ایده‌آل، قابلیت جداسازی قطعات آن می باشد. این کار باعث می شود که بتوان قطعات و اجزاء دستگاه را (به جز موتور) از جدا نمود. و به راحتی تمیز کرد و شست و شو داد و یا در ماشین ظرفشویی قرار داد.

۵- وزن دستگاه

حتما می دانید که گوشتکوب چندکاره وتک کاره را باید در طول کار با یک دست نگهداشت و راحت حمل نمود. بنابراین اگر وزن دستگاه زیاد باشد، کار با آن سخت خواهد بود. و در طولانی مدت باعث خستگی فرد می شود.

استفاده از قطعه مخلوط کن در گوشتکوب چند کاره، به دلیل حجمی آن، می تواند باعث سنگین شدن وزن این دستگاه شود. پس زمان خرید گوشتکوب برقی آن را با دست نگهدارید و از وزن آن با یک دست اطمینان حاصل کنید.

۶- خرید گوشتکوب دارای تایمر

در برخی از مدل‌های گوشت کوب به جز دکمه پاور، دکمه دیگری نیز قرار دارد. این دکمه شما را قادر می سازد تا زمان کارکرد این دستگاه را انتخاب کنید. این دکمه در زمان مخلوط کردن مواد غذایی می تواند تنظیم شود. تا مدت زمان خاصی دستگاه را روشن نگه دارد. می توان با انتخاب گزینه مناسب، زمان خرد یا پوره کردن مواد را انتخاب کرد.

۷- جنس میله و تیغه گوشتکوب

میله این دستگاه می تواند از جنس استیل یا پلاستیک باشد. البته خیلی بهتر است گوشتکوبی انتخاب نمایید که جنس میله آن استیل باشد. چون این بخش از دستگاه به طور مستقیم با مواد در تماس است و بیشتر کثیف می شود. در تعدادی از مدل های جدید، جنس میله از فولاد می باشد و پوششی از سیلیکون دارد. این کار سبب می شود ظرف مورد استفاده برای کار خراب نشوند و دچار خش نشود.

معمولا جنس تیغه ها در تمامی مدل ها از استیل ضد زنگ است. استفاده از استیل باعث می شود در قطعه تغییر رنگ صورتی نگیرد و به راحتی تمیز شود. مدل های پلاستیکی خیلی زود خراب شده و تغییر رنگ می دهند.

۸- لوازم جانبی دستگاه

بعضی از برندها گوشتکوب چند کاره طراحی و ساخته اند که دارای امکانات و لوازم جانبی می باشند. از لوازم جانبی قابل ذکر در این نوع دستگاه ها می توان به ظروف مدرج در نظر می‌گیرند. برخی از این لوازم بسیار کاربردی هستند. برای مثال ممکن است سری‌های اضافه و تیغه‌های مختلفی به همراه دستگاه وجود داشته باشد.

برخی مدل ها تیغه های مختلف برای خرد کردن و ریز نمود دارند. برخی سری مجزایی برای همزدن و میکس کردن مواد دارند. وجود قطعات اضافی در گوشتکوب چند کاره باعث افزایش قیمت دستگاه می شود.

برند گوشت کوب برقی

در زمان خرید وسایل آشپزخانه انتخاب برند خوب نقش بسیار اساسی را ایفا می نمایند. لوازم خانگی برخی برند ها به کیفیت بالا و کارایی خوب شان شناخته می شوند. علاوه بر کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و ضمانت نامه نیز می تواند راحتی خیال تان را برای چند سال تضمین کند.

کلام آخر

این مطلب برای آشنایی با نکات طلایی خرید گوشتکوب برقی برای شما تهیه شده بود. در آخر پیشنهاد می کنیم که بهتر است این محصول را از برندی معتبر خریداری نمایید. قدرت بالا، بدنه استیل و برقی و در آخر هم قیمت مناسب از نکات اصلی خرید لوازم برقی می باشد. برای خرید و مشاهده انواع گوشتکوب برقی می‌توانید به سایت دیاناکالا مراجعه فرمایید. لازم به توضیح می باشد که امکان ارسال کالا به سراسر کشور در این فروشگاه آنلاین ممکن می باشد.

گوشتکوب برقی چندکاره دسینی مدل HB100
گوشتکوب برقی پروفی کوک مدل C-SM1094
گوشتکوب 4 کاره بوش مدل BS-1221

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *