دیانامگ

راهنمای جامع خرید جنس اصل

نکات خرید جنس اصل و روش های تشخیص آن

راهنمای جامع خرید جنس اصل

در این مقاله از دیانا کالا قصد داریم نکاتی را در مورد تشخیص جنس اصل از نمونه ی غیر اصل آن بیان کنیم. دانستن این نکات به شما کمک بزرگی در خرید هایتان می کند تا بتوانید متناسب با هزینه ای که می کنید، جنس اصل و با کیفیت را دریافت کنید.

در عصر ما افزایش اجناس غیر اصل و تقلبی باعث شده است تا خریداران دچار دلهره و نگرانی شوند. هم چنین به کار بردن انواع روش های کلاهبرداری و ساختن اجناس فیک و غیر اصل باعث شده تا تشخیص این موضوع کمی دشوار شود. اما با داشتن آگاهی کافی در این زمینه احتمال این که جنس غیر واقعی را انتخاب کنید به حداقل می رسد.

تشخیص جنس اصل

روش های تشخیص جنس اصل از جنس غیر اصل:

  • مراجعه به سایت اصلی کمپانی

کمپانی های معروفی مانند بوش و سامسونگ دارای سایتی هستند که شما به راحتی می توانید وارد آن شده و شناسه یا مدل محصول مد نظر را وارد آن کنید. مطابق با آن عکس محصول به همراه ویژگی آن برای شما نمایش داده می شود. حال به کمک این اطلاعات می توانید وارد فروشگاه شهرتان شده و مدل مد نظرتان را با عکس ها و اطلاعاتی که دارید تطبیق دهید.

اگر وارد فروشگاهی شدید و محصولی را انتخاب کردید از فروشنده بخواهید تا شناسه و مدل محصول را به شما بدهد. به این ترتیب با جست و جوی شناسه در سایت می توانید از اصل بودن محصول مطمئن شوید.

  • پرس و جو در چند فروشگاه برای آشنایی با ویژگی های جنس اصل

یکی از روش های دیگر تشخیص این است که از مدل مد نظر را در چندین فروشگاه مشاهده کنید و از ویژگی های آن اطمینان حاصل کنید.
برای مثال اگر قصد خرید جاروبرقی دارید و چندین فروشگاه قیمت را به شما 5 میلیون و یکی از آن 4 میلیون تومان محاسبه کرده است احتمالا مشکلی وجود دارد و باید به فیک بودن محصول شک کنید. چرا که تفاوت یک میلیون تومانی برای یک محصول معقولانه نیست.

هم چنین اگر در هنگام خرید یک محصول، بر روی بدنه آن عکس پرچم کشور سازنده را به صورت چسب یا چاپ شده خورده باشد قطعا جنس اصل نمی باشد چرا که برند های مشهور از این روش استفاده نمی کنند. در هنگام خرید دقت کنید که اطلاعات چاپ شده ی اضافی بر روی محصول نباشد. این می تواند یکی از ویژگی های غیر اصل بودن محصول باشد.

نام و برچسب های موجود نیز در صورتی که با خراشیدگی به راحتی پاک شوند نشان از فیک بودن جنس دارند. معمولا ظاهر جنس اصل جذاب تر و دلنشین تر است اما جنس فیک اصطلاحا چنگی به دل نمی زند اما به این دلیل که قیمت کمتری نسبت به نمونه ی اصلی دارد بیشتر جلب توجه می کند. هر محصولی دارای مجموعه ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشد که می تواند کمک بزرگی به تشخیص جنس اصل از جنس غیر اصل کند.

ویژگی هایی مانند تاریخ تولید محصول، تاریخ انقضا و سریال های مختص محصول از خصوصیات ویژه هر کالا می باشند. هم چنین بر چسب اصالت کالا که نمونه ی جدید آن با رنگی سفید در زمینه ای به رنگ زرد به کار برده می شود. این برچسب بر روی تمامی کالاهایی که مجوزشان را از سازمان غذا و دارو دریافت می کنند استفاده می شود و بسیار ارزشمند و مهم است.

  • خرید جنس اصل از سایت

اگر قصد دارید محصول را از سایت خریداری کنید توجه داشته باشد که سایت باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال، درگاه پرداخت، شماره تلفن ثابت و عضویت در اتحادیه کسب و کار های مجازی باشد. این ویژگی ها سبب می شود که بتوانید با اعتماد کامل به سایت، از آن خرید کنید.

اگر پس از دریافت محصول به روی جعبه اصلی راه ارتباطی از قبیل شماره تلفن، ایمیل و آدرس وجود نداشت جا دارد که به فیک بودن آن شک کنید. اغلب برند های مطرح نام کمپانی و یا نام تجاری خود را به وسیله لیزر حک می کنند اما برند های فیک ممکن است از روش های دیگری برای ثبت نام تجاری استفاده کنند که با جنس اصل متفاوت است.

برخی از محصولات غیر اصل از دادن لوازم جانبی محصول خودداری می کنند لذا اطلاع از لوازم جانبی محصول مد نظر از طریق سایت کمپانی، یکی از روش های تشخیص جنس غیر اصل می باشد. پس از خرید حتما ضمانت نامه را از طرف فروشنده و یا نماینده ی برند دریافت کنید و دقت کنید مهر و امضا داشته باشد تا در صورت بروز مشکل از این طریق بتوانید پیگیری کنید.

چرا متقلبان برند بوش را انتخاب می کنند؟

برند بوش از معتبر ترین کمپانی ها در لوازم خانگی می باشد به همین دلیل در سر تا سر جهان افراد زیادی وجود دارند که سعی دارند تا کالای خود را در در پوشش برند بوش قالب کنند.

تعدادی از تولیدکنندگان که دارای برند مخصوص خود هستند برای این که بتوانند کالا های خود را به فروش برسانند، از پوشش برند دیگری مانند بوش استفاده می کنند. این کالاها فیک هستند اما ممکن است از کیفیت خوبی بر خوردار باشند. اما افراد سودجویی هم وجود دارند که یک محصول فرسوده و بی کیفیت را جای برند اصلی جا میزنند و کلاهبرداری بسیاری را در این زمینه انجام می دهند.

برند بوش

تشخیص جارو برقی اصل از فیک

برند بوش بیش از هر برند دیگری جارو برقی فیک دارد و پس از آن برند فلیپس رکورد فیک را در میان جاروبرقی ها شکسته است. این محصولات به حدی دقیق ساخته شده اند که دقیقا مشابه با نمونه ی اصل آن هستند و تشخیص آن ها از جنس اصل کمی دشوار است اما از طریق شناسه و تطابق آن در سایت کمپانی و هم چنین اشتباهاتی که ممکن است در بسته بندی و سایز جزئیات کنند می توانید به تقلبی بودن آن پی ببرید.

تشخیص کولر گازی اصل از بدل

برند اوجنرال از معروف ترین برند ها برای کولر های گازی می باشد. و به این ترتیب موارد تقلبی بسیاری برای آن ساخته می شود. نمونه اصل آن اینورتر ندارد پس اگر فروشنده به وجود آن اشاره کرد قطع به یقین کولر فیک می باشد. در نمونه های تقلبی آن ظاهر متفاوت و کدر تر از نمونه اصل می باشد.

این نکته نیز قابل توجه است که تلاش کنید تا خریدتان را از فروشگاه ها و سایت های معتبر انجام دهید تا گرفتار کلاهبرداران و جاعلین نشوید.

تشخیص جاروبرقی اصل

سخن پایانی…

در خرید لوازم خانه و سایر اجناس باید آگاهی و اطلاعات بالایی داشته باشید چرا که هزینه بسیار بالای آن ها جایی برای آزمون و خطا ندارد. سعی کنید این لوازم را از نمایندگی ها معتبر شهرتان تهیه کنید تا از اصل بودن جنس مطمئن شوید. امیدواریم با ذکر نکات بالا توانسته باشیم به اطلاعات شما در زمینه تشخیص جنس اصل از جنس تقلبی کمک کرده باشیم.

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *