دیانامگ

خردکن برقی و ارزش خرید آن

خردکن برقی

در خردکن برقی و ارزش خریدآن می خوانید :

  • کارایی خرد کن برقی
  • دلیل خرید خردکن برقی
  • مقایسه خرد کن برقی و دستی
  • مقایسه خرد کن با غذاساز
  • ویژگی های یک خردکن خوب

بیشتر افراد و به ویژه کارمندان ترجیح میدن  زمان کمتری رو در آشپزخونه سر کنن. یکی از لوازم برقی که به کمک این دسته افراد اومده تا وقت کمتری رو بابت کارهای وقت گیر آشپزی صرف کنن، خردکن هست. در غذاهای ایرانی که پای ثابت اونا پیاز داغه ، نیاز به وجود خرد کن خیلی پر رنگ‌تر جلوه میکنه. دستگاهی کوچک و کم جا اما پرمصرف و مفید که کار خرد کردن رو در سه شماره براتون انجام میده.

اما خردکن دقیقا چه کارهایی میتونه انجام بده ؟

خرد کن میتونه جایگزین مناسبی برای رنده داخل آشپزخانه باشه. با استفاده از این دستگاه با یه تیر چند نشون رو هدف می‌گیرید. نه دست هاتون  به وسیله تیغه‌های رنده آسیب می‌بینه و نه عضلاتتون بابت کار زیاد با رنده خسته میشه. خردکن‌ها میتونن در کمترین زمان ممکن انواع موادغذایی رو خرد کنن.

در تهیه غذا، سالاد و انواع خوراکی‌ها لازمه که برخی از مواد غذایی رو خرد و ریز کنید. اما همونطور که میدونید این عمل وقت زیادی رو ازتون میگیره و گاهی سبب بریدن دستتون هم میشه. علاوه بر این خرد کردن بسیار ریز برخی سبزیجات و مواد غذایی مختلف با دست امکان پذیر نیست..

به همین دلیل انواع خردکن برقی و دستی به بازار عرضه شده تا به این دشواری‌ها پایان بده و برای شما وقت بیشتری رو ذخیره کنه. در عین حال این وسیله باعث میشه تا خرد کردن انواع مواد غذایی با اندازه‌های یکسان و بسیار یک دست انجام بگیره. این وسیله برای انواع خوراکی کاربرد داره که از اونا میتونیم به خرد کردن خیار، گوجه، انواع سبزیجات، میوه‌جات و … اشاره کنیم.

 

اما شاید با خودتون بگین خب من خرد کن دستی استفاده می کنم چه نیازی هست به خردکن برقی ؟؟

باید بهتون بگم که اشتباه نکنید!

خرد کن دستی اندازه کوچکتری داره و دارای تیغه‌ها و کاربرد متعددی هستش اما از اونجایی که موتور نداره  و باید با کمک دست عمل خرد کردن رو انجام  بدین برای خرد کردن مواد غذایی سفت‌ اذیت کننده هست. اما خردکن برقی از سرعت و قدرت بالایی در خرد کردن انواع مواد غذایی برخورداره. و کار کردن با اون به ویژه برای افراد مسن‌تر بسیار گزینه خوبیه و مشکل دردِ دست و سختی کار در خرد کردن انواع مواد رو نداره. واضحه که خردکن برقی نسبت به دستی قیمت بیشتری داشته باشه. ولی با توجه به کارآیی بسیار خوب و بالای اون ارزش خریدن رو داره.

غذاساز یا خردکن برقی؟؟

هرکدوم از این دو وسیله کارایی متفاوتی دارن و هیچ کدوم نمیتونن جای اون یکی رو بگیرن!

مثلا….

خرد کن اندازه کمتری نسبت به غذاساز داره و جای کمتری رو در آشپزخونه اشغال میکنه درحالی که غذاساز ابعاد بزرگتری داره و جای بیشتری رو میگیره!

از لحاظ کاربرد و عملکرد خرد کن فقط میتونه برخی مواد رو خرد کنه اما غذاساز امکان زدن، خمیر کردن، پوره کردن و درست کردن خمیر رو هم داره! اما اگه نیاز شما فقط خرد کردنه خرد کن بهترین گزینس. قیمت غذاساز ها طبعا بیشتر از خرد کن های برقی و دستی هستش.

یه خردکن برقی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟؟

اگه تا الان تصمیم گرفتین یه خردکن برقی تهیه کنید احتمالا این سوال براتون پیش اومده باشه که یه خردکن خوب چه ویژگی ها و فاکتور هایی داره؟

قدرت و سرعت موتور

در برخی از خرد کن های برقی سرعت موتور قابل تنظیمه. اما در برخی دیگه از این خرد کن ها سرعت موتور یکسان هستش که شما باید بسته به نیازتون یکی از این دو مدل رو انتخاب کنید. از طرفی هرچقدر موتور خرد کن قدرت بیشتری داشته باشه به طبع اون سرعت خرد کردن مواد غذایی هم بیشتر میشه و شما زمان کمتری رو صرف خرد کردن می کنید.

پیشنهاد ما به شما اینه که خردکنی بخرید که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشه و همه محصولات یکدست خرد نشن. چون مثلا برای برخی غذاها نیاز دارید ک مواد خرد شدتون ریز باشه و برای برخی هم نیاز دارید مواد غذاییتون درشت خرد بشه. پس خرد کن با تنطیم سرعت کارایی بهتری رو میتونه براتون داشته باشه.

اندازه خرد کن

دومین فاکتور برای خرید خردکن برقی اندازه خردکن هستش…

اگه شما استفاده کمی از خرد کن دارید سعی کنید خردکن های کوچکتر تهیه کنید. اما اگه استفاده زیادی از اون دارید خرد کن های بزرگتر میتونن براتون گزینه مناسبی باشن.

قابل شستشو بودن خردکن

حتما خردکن هایی بخرید که قطعات اون قابلیت جداشدن رو داشته باشن که هنگام شستن خردکن پس از استفاده اذیت نشین.

ارزش خرید خردکن

صدای موتور

هرچقدر قدرت موتور بیشتر باشه خب سر و صدای اون هم بیشتره. نظر ما اینه که اگه سر و صدا زیاد براتون مهم نیست و اذیتتون نمیکنه خردکن با قدرت موتور قوی تهیه کنید. اما اگه روی صدا حساسین خردکنی بخرین که قدرت موتورش متوسط باشه.

جنس تیغه ها

حتما حتما بررسی کنید که خردکن مورد نظرتون جنس تیغه هاش خوبه یا نه..

به طور کلی جنس تیغه ها باید طوری باشه که به مرور زمان زنگ نزنن و خراب نشن که به نظر ما استیل ضد زنگ بهترین جنس رو داره. همچنین تیز بودن تیغه ها رو هم بررسی کنید اگه تیغه ها تیز نباشن میتونن به موتور خردکن آسیب بزنن.

طول سیم خردکن برقی

طول سیم خردکن برقی نه باید خیلی کوتاه باشه که نیاز به سه راهی داشته باشین و نه خیلی بلند باشه که دست و پا گیر باشه. معمولا برند های استاندارد طول سیم هاشونو 1 متر میگیرن. که کاربر بتونه راحت روی اوپن آشپزخونه بدون دردسر از خردکن استفاده کنه.

پایه ضد لغزش

خردکن هایی با قدرت موتور بالا ممکنه که هنگام استفاده روی سطح میز حرکت کنن و باعث آزار شما بشن. اما برخی شرکت ها کف پایه های خردکن معمولا چند پایه لاستیکی میزارن که خردکن حرکت نکنه. بنابراین حتما قبل از خرید چک کنید که پایه ضدلغزش وجود داره یا نه..

 

اگه شما هم نظری درباره نحوه استفاده و ارزش خرید خرد کن برقی دارید در بخش نظرات با ما در میون بزارید. (:

 

خردکن جنرال مدل GE-9812

خردکن حرفه ای بوش مدل BS-1122A

یک دو سه نیولایف مدل CGR 50B 429

جهت اطلاع از تخفیف های سایت دیاناکالا و دریافت کد تخفیف به اینستاگرام و تلگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *