اخبار

مردم قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند

مردم قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند

ابتکار به گرانی لوازم خانگی پرداخته است: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی معتقد است؛ تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در گرانی‌های پی در پی لوازم خانگی هیچ نقشی ندارند و تنها مورد اتهام گران فروشی قرار می‌گیرند در حالی که بر هیچ کسی پوشیده نیست امروز وضعیت تولید بسیار گران تمام می‌شود و تولید کننده، فروشنده و مردم سه ضلع زیان دیده از سیاست‌های اجرایی هستند. از این رو مردم قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند.

مردم لوازم خانگی نمیخرند

به گزارش اقتصاد۲۴، لوازم‌ خانگی در مسیر رشد قیمت‌ها قرار گرفته تا جایی که مردم به دلیل کاهش قدرت مالی از خرید کالای مورد نیاز خود منصرف شده‌اند و ترجیح می‌دهند خرید لوازم خانگی را به تعویق بیندازند، شاید معجزه‌ای در بازار باعث کاهش قیمت‌ها شود.

درپی نوسانات بازار ارز که از اواخر سال گذشته تاکنون کم و بیش ادامه داشته است، بازار برخی محصولات همچون لوازم خانگی با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شد که متقاضیان این محصولات با ابراز گلایه از گرانفروشی فروشندگان فعلاً از خرید لوازم خانگی دست کشیده اند.

عامل اصلی گرانی لوازم خانگی

درپی بروز این مشکلات بازار همچنان با التهاب قیمتی مواجه است و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز چندین بار به پرونده تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ورود کرده و با آن‌ها برخورد کرده است، اما با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان بین تولیدکنندگان و فروشندگان که هر یک تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند، مشخص نیست که عامل اصلی گرانی است یا گرانفروشی!

مردم قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند

مردم قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند

هرچند این بلاتکلیفی تنها در صنعت تولید لوازم خانگی مشاهده نمی‌شود بلکه بیشتر صنایع کشور با پدیده گرانی تولید مواجه شده اند و هر روز بر مشکلاتشان افزوده می‌شود، اما از سوی دیگر ضربه این التهابات به صنعت وارد نمی‌شود بلکه واحدهای صنفی نیز باید ضرر و زیان‌های عدم فروش محصولات گران را بپردازند. فعالان این صنف معتقدند علت گرانی اخیر لوازم خانگی متاثر از تغییرات قیمت ارز است و بلاتکلیفی قیمت‌ها در سایر بازارها از جمله مواد اولیه باعث شده همچنان با افزایش قیمت‌ها در انواع محصولات لوازم خانگی روبه‌رو باشیم. البته روند افزایش قیمت‌ها در محصولات داخلی به رقابت با اجناس وارداتی پرداخته در حالی که مردم دیگر قدرت خرید لوازم خانگی ایرانی را هم ندارند.

از سوی دیگر تکلیف تولیدکنندگان لوازم خانگی هم مشخص نیست چراکه چندین ماه است معطل دریافت ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه هستند.

البته به گفته فعالان این صنعت واحدهای تولیدی به سختی مشغول تولید هستند و باید تاوان با هماهنگی دستگاه‌های دولتی را بدهند.

منبع: mashreghnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *